Printfriendly

mandag den 13. marts 2017

'JAM' Cheerleader




Jeg fik for nyligt en udfordring - om jeg kunne lave en 'Jam cheerleader'-pige, og her er resultatet.

Mønsteret på den oprindelige dragt gav mig umiddelbart lidt hovedbrud og hvordan jeg lige skulle komme om ved at kringle den, da den har mange asymmetriske linjer, og helt umuligt at lave pænt indenfor hæklingens verden, så det gjaldt i højere grad om at bruge de rigtige farver og lave de helt små detaljer, så genkendelses-effekten blev høj, og det synes jeg faktisk lykkedes rigtig godt.

Dukken er egen opskrift :-)

Den oprindelige dragt til venstre ;-)
Navnet JAM består af små bogstaver sat sammen i små rhinsten
(jeg var så heldig at finde et ark med hele alfabetet).

Først forsøgte jeg at hækle et trekant-mønster i 2 farver, men det blev
virkelig noget værre rod.
I stedet lykkedes det så rigtig godt at frembringe en lignende effekt med små rhinsten
.

Pompom'erne er lavet med en elastik sat ind i midten,
så man kan vælge at sætte dem fast på hænderne.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar