Printfriendly

fredag den 15. januar 2016

Anvendelige lapper

Beklager, billedet retfærdiggør ikke helt det færdige resultat, da de stadig er lidt fugtige af dampen fra strygejernet.

Grydelapper kan man altid bruge !....det tænkte jeg i hvert fald, da jeg skulle finde på de forskellige pakker til julens pakkespil, og jeg tror også, at de faldt i god jord.

Selve idéen til lapperne er fra Lutter Idyl's geometriske grydelapperdog med den forskel, at jeg kun har hæklet i dem i enkelt garn, og derfor kunne jeg ikke rigtig bruge opskriften som sådan, så jeg lavede min egen.
De har for- og bagside og så ville jeg rigtig gerne have haft thermium imellem, men det var umuligt at opdrive her op til jul - Stof2000 meldte totalt udsolgt, og jeg kunne jo lissom ikke vente til efter, så det blev til dobbelt pladevat i stedet.
Ophænget er en sort lædersnor sammen med et par små læderstjerner, som jeg havde på lager (købt i SG for nogen tid siden), og jeg synes det gav dem et moderne touch (og jeg elsker jo bare stjerner).

Lapperne fik også et lille mærke på. De er fra et broderet bånd (se foto nederst), og med lidt dobbeltklæbende vliseline var de lige til at stryge på.
Men, men som du nok kan se, så sidder de ikke helt lige, og det er nok fordi, at de først blev strøget på EFTER montering. Når man lægger tryk på strygejernet, så giver fyldet selvfølgelig efter, men det husker jeg lige til næste gang.

Jeg kommer ikke udenom, at de skæve mærker generer
mit perfektionistiske øje....

Det vævede bånd er købt via Aliexpress, men som så meget andet fra Kina, så er kvaliteten hurtigt til at overse.
Trenden med nametags er ekstrem populær, og ja - det ender nok også med at jeg overgiver mig til den, for at få noget i en god kvalitet, men motiverne er da lidt søde, ikk' :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar